Freelance adviseur onderwijshuisvesting (zzp)

Geplaatst 10 feb. 2022
Dordrecht
Start: 14 feb. 2022
Uiterste voorsteldatum: 17 feb. 2022 11:00

Deadline sollicitatie: 17-02-22 11:00

Uren per week: 28

Start: 14-02-2022

Einde inzet: 15-05-2022

Je werkzaamheden

Als adviseur Onderwijshuisvesting ga je aan de slag met de gemeentelijke taken op het gebeid van Onderwijshuisvesting. Onderwijshuisvesting is een gezamenlijke verantwoordelijkheid tussen gemeente en schoolbesturen. Daardoor is een nauwe samenwerking met de schoolbesturen essentieel voor een goede taakuitoefening. Concreet liggen er de volgende taken:

·       Reguliere taken op het beleidsterrein onderwijshuisvesting (actualiseren en uitvoeren huisvestingsverordening, uitvoeren taken gymnastiekonderwijs, behandeling huisvestingsaanvragen en opstellen huisvestingsprogramma, financiën onderwijshuisvesting)

·       Afstemming tussen de schoolbesturen voor voortgezet (speciaal) onderwijs

·       Eindverantwoordelijk voor het opstellen van een Integraal Huisvestingsplan Voortgezet Onderwijs

·       Behandelen van aanvragen voor de landelijke subsidieregeling van de rijksoverheid voor het verbeteren van het binnenklimaat (ventilatie) in schoolgebouwen.

·       Afstemming met gebiedsmanagers en gemeentelijke afdelingen over projecten en schoollocaties

·       Bijdragen aan het afronden van de werkzaamheden t.b.v. doordecentralisatie van het primair (speciaal) onderwijs

Hiernaast signaleer je beleidsmatige en strategische ontwikkelingen en vertaalt deze naar adviezen over mogelijkheden en onmogelijkheden in relatie tot dit deel van de vastgoedportefeuille. Je ondersteunt de strategisch adviseurs vastgoed en je levert een vakinhoudelijke bijdrage aan de advisering. En je bent voortdurend gericht op verbetering van kwaliteit van de dienstverlening en efficiëntie van werkprocessen.

Plaats in de organisatie

De adviseur onderwijshuisvesting adviseert het kernteam Vastgoed, Onderwijshuisvesting en Wijkaccommodaties in het cluster Publieksaccommodaties. Dit kernteam is verantwoordelijk voor het behalen van een optimaal maatschappelijk rendement voor de gemeentelijke vastgoed portefeuille. Zij adviseert over de aanschaf, inzet en verkoop van gemeentelijk vastgoed, is verantwoordelijk voor het behouden van de kwaliteit van het vastgoed en levert een vakinhoudelijke bijdrage in multidisciplinaire teams, vanuit het brede belang van de stad. Het team vervult een centrale rol in de organisatie voor alle vastgoedvraagstukken. Het overleg met de collega's in de andere clusters en met de externe partners is daarom een belangrijk uitgangspunt. Wanneer andere gemeenten uit onze regio een beroep op de kennis en expertise van ons team doen. Hierbij zijn de opgedane werkervaring op dit gebied zeer welkom.