Freelance projectleider strategische huisvesting ggd (zzp)

Geplaatst 1 aug. 2023
Venlo
Start: z.s.m.
Einde: 31 jan. 2024
Uiterste voorsteldatum: 6 aug. 2023 14:00

Startdatum: Z.s.m.

Einddatum: 31-01-2024

Werklocatie: Drie Decembersingel 50 5921AC Venlo, Nederland

Aantal uren per week:36

Aantal dagen per week:5

Schaal 11-12 afhankelijk van ervaring

“Limburg-Noord de veiligste en gezondste regio"

Dat is de ambitie van Veiligheidsregio Limburg-Noord (VRLN), een organisatie van én voor 15 gemeenten in de regio Limburg-Noord bestaande uit ruim een half miljoen inwoners. Een veiligheidsregio is een gebied waarin wordt samengewerkt tussen verschillende besturen (gemeenschappelijke regeling) en diensten bij de uitvoering van taken op het terrein van brandweer, volksgezondheid, rampen- en crisisbestrijding en openbare orde en veiligheid. GGD Limburg-Noord, Brandweer en de afdeling Crisisbeheersing maakt deel uit van Veiligheidsregio Limburg-Noord (VRLN) waar 600 medewerkers in vast dienst werken en nog eens 800 brandweervrijwilligers. VRLN is daarmee een van de weinige veiligheidsregio’s in Nederland die ook een GGD in de eigen organisatie heeft.

De GGD werkt binnen het domein Publieke Gezondheid aan gezondheidsbevordering, gezondheidsbewaking en gezondheidsbescherming en is erop gericht dat inwoners en bedrijven gezonde en veilige keuzes kunnen maken. Op basis van bovengenoemde ambitie werkt de GGD aan een toekomstbestendige en slagvaardige GGD.

Belangrijke thema’s hierin zijn o.a. ‘de goede dingen doen en de dingen goed doen’, samenwerken en het onderhouden van relaties, leiderschap en resultaat- en klantgerichtheid van managers en medewerkers. In een omgeving die aan veranderingen onderhevig is, is het van belang dat werknemers worden uitgedaagd om te blijven leren en te leren omgaan met deze veranderingen. Dat vraagt een vitale en veerkrachtige organisatie en dat vormt de basis voor de verdere doorontwikkeling van GGD Limburg-Noord. De kernwaarden ofwel de rode draad door alle ontwikkelingen heen zijn verbinding, vertrouwen, vakmanschap, informatie gestuurd en duurzaamheid.

Het bestuur van de VRLN heeft een strategische huisvestingsplan vastgesteld. Voor GGD betekent dit dat er een implementatieplan moet worden opgesteld voor 15 tot 18 locaties waarvan er zes voor 1 januari 2024 gerealiseerd moeten worden.

Wij zij op zoek naar een projectleider die:

1. Het implementatieplan gaat opstellen voor de GGD-locaties

2. De visie van de dienstverlening ( frontofficetaken) op de locaties i.s.m. de teamleiders gaat herijken

3. De financiële uitwerking van het implementatieplan maakt, i.s.m. de financiële adviseur en businesscontroller

Opdrachtgever voor het project strategische huisvesting is de manager GGD. Het project maakt deel uit van het strategisch huisvestingsplan voor de hele Veiligheidsregio. Je werkt in het project nauw samen met de collega’s van gebouwenbeheer, de afdeling JGZ en de financiële adviseur en businesscontroller.

Kennis en competenties:

• Aantoonbare ervaring als projectleider binnen vastgoed of vergelijkbare context

• Seniorschap op sturen van projecten

• Ervaring met werk in het publieke domein is een pre

• Communicatief sterk

• Slagvaardig