Freelance projectleider onderwijshuisvesting (zzp)

Geplaatst 31 mrt. 2023
Wormer
Start: 10 apr. 2023
Einde: 30 sep. 2023
88 - 94 €/uur
Uiterste voorsteldatum: 5 apr. 2023 14:00

Start en einddatum: z.s.m., contract voor 6 maanden

Aantal uur: 24 uur per week

Functieschaal: 11

Projectleider uitbreiding scholen Oostzaan en Wormerland. En opstellen IHP (integraal huisvestingsplan) voor beide gemeenten.

Doelstelling projectleiding scholen: vastgesteld bestuurlijke projectplannen

Context: enkele scholen groeien, vanuit de wettelijke taak van de gemeente is uitbreiding noodzakelijk om in de onderwijshuisvestingsbehoefte te kunnen blijven voorzien. De beoogd projectleider maakt in samenspraak met de ambtelijk opdrachtgever een SMART projectplan met bestuurlijk draagvlak.

Dit projectplan is in het voorportaal voor het uitvoerings- realisatieplan. Hierin is ten minste opgenomen de stakeholders analyse, omgevingsanalyse, risico paragraaf, participatieplan, en een volledige afstemming met alle relevante beleidsterreinen (verkeer, groen, water, riool, onderwijs, vastgoed, duurzaamheid, communicatie, financiën).

Het projectplan zal dienen als voorbereiding op een college – raadsbesluit voor financiële dekking, alsmede middelen om tot realisatie en uitvoering over te kunnen gaan.

Opstellen integrale huisvestingsplannen: voor beide gemeenten geldt dat een Integraal huisvestingsplan opgesteld moet worden.

De projectleider onderwijshuisvesting verzorgt ook het begeleiden van het proces tot het komen van twee IHP’s. 4 uur per week per huisvestingsplan, ook gedurende een half jaar.

• ruime ervaring met bestuurlijk complexe processen;

• ervaring (aantoonbaar) en kennis van onderwijs huisvestingswetgeving;

• ervaring en kennis samenwerking in ambtelijke organisatie (maatschappelijk)