Freelance projectleider huisvesting kwetsbare groepen (zzp)

Geplaatst 15 jul. 2024
Gorinchem
Start: z.s.m.
Einde: 14 jan. 2025
90 - 103.5 €/uur
Uiterste voorsteldatum: 22 jul. 2024 12:00
  • Startdatum: zo snel mogelijk

• Einddatum: n.o.t.k.

• 24 uur (werkdagen in overleg)

• Schaal: uitloopschaal 11/12

• Tarief: kwaliteit doorslaggevend, richttarief: 103,-

Gemeente Gorinchem heeft een prachtige functie vrij voor een ervaren projectleider die niet vies is van een uitdaging. Je gaat onderhandelen, informatie ophalen en informeren, overtuigen en kritisch zijn. Met dat ene maatschappelijke doel: woonruimte regelen voor de meest kwetsbaren in onze samenleving.

Projectleider huisvesting kwetsbare groepen (24 per week)

Gorinchem is benoemd tot de mooiste vestingstad van Nederland. Daar zijn we uiteraard enorm trots op. We zijn eigenlijk net zo trots op de mensen die ontzettend hard werken om van Gorinchem een plek te maken waar krap 40.000 mensen heerlijk kunnen wonen, werken en recreëren. Voor sommigen is die primaire basisbehoefte ‘wonen’ niet vanzelfsprekend. Omdat ze dakloos zijn of niet gemakkelijk binnen het reguliere kader een plaats vinden. In het kader van ‘Wmo Beschermd Wonen en Opvang’ werken negen gemeenten uit De Drechtsteden en Alblasserwaard met elkaar samen. Gemeenten, woningbouwcorporaties en zorgaanbieders hebben de Agenda Huisvesting kwetsbare groepen opgesteld. Voor de gemeente Gorinchem werk je als projectleider aan de hieronder omgeschreven vier projecten.

Jouw verantwoordelijkheid

1. Skaeve Huse is een bijzondere woonvorm bedoeld voor bewoners van de stad of regio, voor wie het wonen in een gewone woonomgeving niet passend is. Je stapt midden in het lopende haalbaarheidsonderzoek en de locatieverkenning en zult uiteindelijk een financieel sluitende businesscase presenteren. Volgens de huidige planning vinden in de loop van 3 e kwartaal 2024 de standpuntbepaling en besluitvorming door het college plaats.

2. Je bent het eerste aanspreekpunt in het haalbaarheidsonderzoek van de centrumgemeente Dordrecht naar de vestiging van een regionaal tijdelijk en kleinschalig dak- en thuislozenopvang in Gorinchem (tien tot vijftien personen voor de duur van vijf tot tien jaar).

3. Voor het kamertraining project(en) jongvolwassen (18- 27 jaar) zijn naar verwachting tien tot vijftien nieuwe plaatsen nodig. Dit project geeft jongeren een steun in de rug in hun groei naar zelfstandig wonen. Jij gaat een plan maken voor de realisatie van deze woonopgave. Dat doe je in nauw contact met de lokale projectgroep, ingevuld door de woningbouwcorporatie, potentiële gecontracteerde zorgpartijen en de centrumgemeente.

Wat zijn de werkzaamheden die hierbij horen?

• Je bent de spil in de samenwerking. Het aansturen van projectgroepen, de verbindingleggen tussen partijen die ieder eigen belangen vertegenwoordigen en stakeholders meenemen in het proces; het hoort allemaal bij jouw leiderschap.

• Belangrijke beslissingen worden genomen op basis van het afgeronde haalbaarheidsonderzoek dat jij in de bovengenoemde projecten voorbereidt en presenteert en ter besluitvorming aan het college aanbiedt.

• Je bent verantwoordelijk voor de projectplanning, aansturing van de projectgroepen en het consultatietraject met de omgeving.

• Het bewaken van de gemaakte afspraken en de budgettaire voortgang heeft grote prioriteit. Je informeert hierover aan het management, de portefeuillehouder en het college.

Tenslotte ben je faciliterend aan de implementatie van het landelijk project Kamers met Aandacht in Gorinchem. Dat project richt zich op woonruimte voor jongeren die uit de jeugdzorg komen. Je informeert de verantwoordelijke portefeuillehouder, en het college over de voortgang.

Dit ben jij

• Je kunt meteen aan de slag met een aantoonbare ervaring in projectleiderschap, vanuit minimaal een hbo werk- en denkniveau. Ervaring vanuit sociale stedenbouw is belangrijk en je bent bekend met de gemeentelijke dynamiek en besluitvormingsprocessen.

• Je bent in staat een (financiële) businesscase te maken/beoordelen en goede rapporten te schrijven.

• Werken met veel stakeholders en deze op één lijn krijgen, vind je een uitdaging. Dat doet een beroep op eigenschappen als flexibiliteit, sensitiviteit en daadkracht.

• Het schakelen tussen abstracte vraagstukken en de concrete uitvoering ligt jou goed.

• Je weet kansen te benutten en anderen mee te nemen in je enthousiasme.