Freelance medewerker huisvesting statushouders (zzp)

Geplaatst 11 sep. 2023
Gouda, Hybride
Start: z.s.m.
Einde: 22 dec. 2023
Uiterste voorsteldatum: 18 sep. 2023 17:00

Bij voorkeur start uiterlijk 1 oktober of zoveel eerder als mogelijk.

Opdracht is voor 3 maanden met een optie tot verlengen met 3 maanden.

Het betreft een functie voor 8-16 uur per week waarbij de werkdagen flexibel zijn.

Weet je van aanpakken, ben je een kei in structuur aanleggen en behouden, heb je affiniteit met het ondersteunen van statushouders? Help jij de leuke gemeente Gouda in een drukke periode? Krijg je energie van regelen en zoeken naar de meest passende oplossing?

Kerntaken, competenties en contacten:

• Koppelingen voor huisvesting statushouders volgen in het Taakvolgsysteem (TVS) van het COA;

• Bewaken van het behalen van de taakstelling voor huisvesting statushouders;

• Toewijzing woningen via aanbod van Wooncorporaties + bijhouden gezinsherenigingen

• Administratie van huisvesting en bijhouden TVS;

• Coördinatie praktische afspraken (huisbezichtiging – afspraken Vluchtelingewerk etc.)

• Huisvestingsoverleg met wooncorporaties en COA;

• Samenwerking met het team inburgering waar het gaat om verstrekken uitkering en bijzondere bijstand, start inburgering en dienstverlening voor statushouders;

• Proactief schakelen met interne collega’s van o.a. RBA, het team vluchtelingenopvang.

• Meedenken over oplossingen en doet voorstellen voor gesignaleerde verbeterpunten.

Je werkt veel samen met collega’s in het Huis van de Stad en met partners daarbuiten. Denk daarbij aan woningcorporaties en het COA, de senior van het team inburgering, consulenten inburgering, afdeling beleid.

Indicatief werk- en denkniveau

• mbo-diploma;

• Je hebt aantoonbaar ervaring met werken in digitale registratiesystemen zoals TVS. (graag aangeven in CV en/of motivatie voor deze rol).

• Kennis van de wet- en regelgeving in het sociaal domein, m.n. rond huisvesting van statushouders

Verder neem je mee:

• Je bent leergierig en bent in staat snel nieuwe werkwijzen en inhoud eigen te maken;

• Je bent nieuwsgierig naar wet- en regelgeving, maar vooral naar hoe je die in de praktijk kunt toepassen zodanig dat je daarmee (binnen kaders) anderen kan helpen;