Je kunt je via Gemeenteprojecten alleen als ZZP'er en op persoonlijke titel voor deze freelance (interim) opdracht inschrijven. Belangrijk: ZZP = eenmanszaak of BV met DGA, andere vormen zoals VOF, Stichting, Maatschap, etc. kunnen niet! Het is ook niet de bedoeling rechtstreeks met de gemeente contact op te nemen (dit op uitdrukkelijk verzoek van de gemeenten zelf).

Gemeenteprojecten

Freelance medewerker huisvesting en Opvang (zzp, 20-24 uur)

Geplaatst 27 okt. 2022
Project ID: YIS 9122828
Plaats
Waalre, Noord-Brabant
Uren
24 uur/week
1 jaar, 2 maanden
Start: 2 nov. 2022
Einde: 31 dec. 2023
Tarief
Uiterste voorsteldatum: 1 nov. 2022 12:00

Startdatum: 1-11-2022

Einddatum: 31-12-2023

Uren: 20-24 uur per week

Functieschaal: 8 medior

Tarief passend bij schaal 8

Inhuurdesk zal selectie maken en voorstellen op moment van binnenkomst

Voor het Centrum voor Maatschappelijke Deelname (CMD) zoeken wij PER DIRECT een Medewerker huisvesting en opvang 20-24 uur per week

De gemeente Waalre is een moderne gemeente met een hoge mate van betrokkenheid. Bij elkaar, bij ons werk en bij onze inwoners. De lijnen zijn kort, zowel onderling als richting bestuur. We weten wat we aan elkaar hebben en zoeken gemakkelijk de samenwerking op. Met totaal 120 medewerkers werken we enthousiast, professioneel, collegiaal, zorgvuldig én flexibel.

De traditionele hiërarchische verhouding tussen overheid en inwoners ontwikkelen wij naar een steeds meer dynamische relatie waarin samenwerken voorop staat. Dit leidt tot innovatieve vormen van bestuur, dienstverlening, inwoner- en overheidsparticipatie. We zijn een zelfbewuste lokale en regionale partner en we werken samen op basis van vertrouwen, betrokkenheid, daadkracht, verantwoordelijkheid en openheid. Dat doen we met veel energie en daar zijn we trots op!

Wat ga je doen?

Als Medewerker huisvesting en opvang ben je het eerste aanspreekpunt bij het CMD voor diverse ketenpartners die betrokken zijn bij de huisvesting van kwetsbare doelgroepen. Hierbij gaat het om statushouders (vluchtelingen met een verblijfsstatus), vluchtelingen uit Oekraïne en bredere (huisvestings)vraagstukken. De komende tijd komen er steeds meer mensen uit deze doelgroepen voor wie huisvesting of opvang gerealiseerd moet worden. Je houdt nauwkeurig en gestructureerd de administratie bij en zelfstandig regie op de hieronder beschreven processen.

Jouw taken bij de huisvesting van statushouders

•   Je ontvangt van het COA informatie van de aan gemeente Waalre gekoppelde statushouders en helpt hen aan de juiste beschikbare woonruimte;

•   Je koppelt statushouders aan passende woonruimte en je houdt regie over het plaatsingsproces;

•   Je communiceert met de statushouders, het COA, AZC, St. Vluchtelingenwerk Waalre, de woningcorporaties en de toezichthouder van de provincie. Intern schakel je met de afdeling leefomgeving en met de klantmanager inburgering;

•   Je organiseert huisvesting overleggen met de betrokken partijen en onderhoudt regionale contacten;

•   Je plant samen met de partners een goed verloop van de huisvesting en zorgt ervoor dat de documentatie compleet is.

Jouw taak bij de opvang van Oekraïners

•   Je bent in jouw rol het eerste aanspreekpunt voor de organisatie;

•   Je werkt nauw samen met de collega’s van publiekszaken (dragen zorg voor inschrijving bij de gemeente Waalre), het CMD (voor leefgeld en andere vormen van ondersteuning), RO (huisvesting) en met de adviseur integrale veiligheid;

•   Je houdt regie op de begeleiding en inrichting van woningen door St. Vluchtelingenwerk en het leefgeld.

Wat breng je mee?

Je bent resultaatgericht en je kunt zelfstandig de regie houden over de beschreven processen. Van nature heb je doorzettingsvermogen en werk je nauwkeurig en gestructureerd. Je hebt affiniteit met de beschreven doelgroepen en je wil vanuit een intrinsieke motivatie graag het verschil maken.

Het is een pré als je goed Engels spreekt. En Last but not least: je denkt in mogelijkheden

Soortgelijke projecten

+ Bekijk alle projecten