Freelance projectleider team huisvesting vergunningshouders (zzp)

Geplaatst 7 nov. 2023
Almere
Start: 20 nov. 2023
Einde: 20 mei 2024
Uiterste voorsteldatum: 13 nov. 2023 13:00

Startdatum: z.s.m.

Duur opdracht: 6 maanden

Aantal uren week: 24-36 uur

Inschaling: schaal 11

Benodigde devices worden niet verstrekt door de opdrachtgever.

Projectleider team huisvesting vergunninghouders

Het team huisvesting vergunninghouders bij de gemeente Almere is – samen met de woningcorporaties in Almere – verantwoordelijk voor het huisvesten vergunninghouders (asielzoekers die een verblijfsvergunning hebben gekregen) in sociale huurwoningen. Het totale aantal te huisvesten vergunninghouders per jaar wordt door het Rijk opgelegd middels een taakstelling en gehandhaafd door de provincie Flevoland.

Door de toenemende druk op de Almeerse woningvoorraad (o.a. door een stijging in urgente woningzoekenden en het tekort aan sociale huurwoningen), blijft de huisvesting een groot punt van aandacht. Het team huisvesting vergunninghouders streeft ernaar de sociale woningvoorraad te vergroten door het (al dan niet tijdelijk) inzetten van bestaand leegstaand vastgoed en het transformeren van vastgoed waar voorheen geen woonbestemming op zat.

De gemeente Almere heeft een aantal grote panden op het oog die op korte termijn ingezet kunnen worden voor de huisvesting van vergunninghouders. Om het inzetten van deze panden van A tot Z in goede banen te laten verlopen, is de gemeente per direct op zoek naar een projectleider voor minimaal 24 uur per week, maar liefst volledig. De functie wordt overwegend gekenmerkt door het leiden van een aantal verschillende inhuizingsprojecten met veel stakeholders en belangen en een sterk politiek component.

Je werkzaamheden (niet limitatief):

▪ Het integraal aansturen van het project en de projectmedewerkers.

▪ Het opstellen van een plan van aanpak voor het inhuizen van de panden met benodigde middelen en tijd (incl. beslismomenten).

▪ Het opstellen en uitvoeren van communicatie- en participatieplan met de omgeving.

▪ Het sturen en rapporteren (o.a. bij de wethouder) op het opgestelde plan van aanpak.

▪ Het opstellen van samenwerkingsovereenkomsten met partijen.

▪ Het regulier afstemmen en samenwerken met betrokken externe partijen: woningcorporatie, sociaal beheerder, contractbeheerder, pandeigenaar, zorginstellingen (huisarts, tandarts etc.).

▪ Het regulier afstemmen en samenwerken met partijen binnen de gemeente: inburgering, leefbaarheid, wonen, vergunningen & handhaving, onderwijs etc.

▪ Fungeren als aanspreekpunt.

Voor deze functie zoeken wij de volgende kwaliteiten;

• Assertief en hands-on: het snel oppakken en regelen van werkzaamheden onder tijdsdruk.

• Zelfstandig: je opereert binnen een druk team waar veel dingen voor het eerst gebeuren. Je weet wat je wel en niet kan, pakt dingen zelfstandig op, maar trekt aan de bel wanneer nodig.

• Verbindend: je weet partijen bij elkaar te brengen en impasses te doorbreken. Je gaat op zoek naar een oplossing die voor allen werkt.

• Interesse in de wet en regelgeving op het gebied van huisvesting

• Affiniteit met de doelgroep vergunninghouders, ervaring is niet nodig, maar interesse is een pré.

• HBO denk- en werkniveau