Freelance projectleider/ projectmanager herhuisvestingsprojecten (zzp)

Geplaatst 14 jun. 2022
Sliedrecht, Zuid-Holland
Start: 8 aug. 2022
Einde: 8 feb. 2023
Uiterste voorsteldatum: 5 aug. 2022 12:00

Start: wens zo snel mogelijk

Uren: 20 tot max 36 uur per week. De wens is tussen 24 en 32uur per week.

Duur: min. 12 maanden met optie op verlenging

Schaal: 11, richttarief €90-€95

Geen deadline, de inhuurdesk maakt een selectie en zal voorstellen op het moment van binnenkomst.

Tijdelijke projectleider/ projectmanager herhuisvestingsprojecten

Voor het de projecten herhuisvesting gemeentekantoor en restauratie renovatie Raadhuis zijn wij voor de duur van circa 2x 12 maanden op zoek naar een enthousiaste projectleider/ projectmanager die namens de gemeente deze projecten komt trekken.

Je bent verantwoordelijk voor het realiseren van de gestelde doelen, zoals die zijn afgesproken met de bestuurlijke- en ambtelijke opdrachtgever. Je werkt in een team nauw samen met de projectleider gebruikers, de (technisch) projectleider van het gemeentekantoor en het ontwikkelteam (inclusief ontwerpende adviseurs) voor het raadhuis.

De projectleider gebruikers richt zich op de organisatie van het project en de borging in de gemeentelijke organisatie, het bestuur en de politiek. De projectleiders van beide projecten richten zich met name op de bouwkundige aspecten van het ontwerpproces, van voorlopig ontwerp tot en met bestek. Jij geeft hier sturing aan en brengt beide projecten samen.

Je organiseert en structureert op professionele wijze jouw projecten, regisseert de inbreng en bijdragen door externe partijen en de diverse gemeentelijke betrokkenen. Je hebt een goed oog voor draagvlak in de gemeentelijke organisatie en de maatschappij en anticipeert tijdig op allerlei invloeden op het project. Van de projectleider/projectmanager wordt politiek-bestuurlijke sensitiviteit verwacht en je weet ambtelijk, politiek en maatschappelijk draagvlak te creëren door deskundigheid, uitstraling, dynamiek en enthousiasme.

Je draagt zorg voor helder geschreven projectdocumenten, zoals fasedocumenten en voorstellen voor besluitvorming. Je bent goed in control op het gebied van bedrijfsvoering en je beschikt over zeer goede communicatieve- en onderhandelingsvaardigheden.

Je beschikt over goede bestuurlijke sensitiviteit en hebt ervaring met het omgaan met ambtelijk opdrachtgevers en het openbaar bestuur. Je gedraagt je integer en je houdt je aan correcte omgangsvormen.

Bij ons in Sliedrecht

Sliedrecht is een dorp met ruim 25.000 inwoners en ligt aan één van de drukst bevaren rivieren van Nederland, de Beneden Merwede. Er is veel ondernemerschap, van oudsher in de maritieme sector. De gemeente Sliedrecht werkt op bestuursniveau nauw samen met de omliggende Drechtsteden, maar heeft door de jaren heen haar eigen karakter weten te behouden. Sliedrecht is een zelfstandige gemeente. Groot genoeg voor voorzieningen en bedrijvigheid op stadsniveau, en klein genoeg voor dat eigen dorpse karakter. Sliedrecht zet sterk in op de veranderende rol van de overheid: de samenleving en partnerschap staat centraal. Dat betekent dat primair gedacht wordt vanuit maatschappelijke vraagstukken en opgaven. De concrete doelstellingen en de wijze waarop het college van B&W invulling geeft aan deze nieuwe rol stelt hoge eisen aan de ambtelijke organisatie. Dit geldt ook voor de projecten.

Voorwaarden

·       Gezien de urgentie en werkvoorraad, zoeken we iemand die per direct of op zeer korte termijn kan starten.

·       Duur: minimaal 12 maanden, met optie verlenging

·       Optie tot verlenging: ja

Informatie over strategische ambities (kadernota 2022) en lopende projecten, kun je vinden op www.sliedrecht.nl.

Wat neem je mee?

·       Je beschikt over aantoonbaar hbo werk- en denkniveau door ervaring of opleiding.

·      Je hebt minimaal 5 jaar relevante ervaring als projectleider/ projectmanager van complex (maatschappelijk) vastgoed van een “eigen gebruiker”.

·       Je beschikt over relevante kennis en ervaring met projectmatig werken, aanbestedingen, planningen; risicomanagement; investeringskostenmanagement.

·       Als persoon ligt je kracht in je verbindende vaardigheden. Je bent communicatief sterk en omgevingssensitief. Je hebt ervaring binnen bij gemeenten en jouw omgevings- en bestuurlijk sensitiviteit is sterk ontwikkeld.

Je hebt oog voor gebruikers en het eind doel

·      Jij weet als geen ander hoe je anderen kunt motiveren en inspireren en streeft altijd naar het best mogelijke resultaat.

·      Jij bent zowel intern als extern hét aanspreekpunt gedurende de huisvestingsprojecten en hierin voer je de volledige regie.