Freelance projectleider maatwerk huisvesting gezinnen (zzp)

Geplaatst 19 apr. 2022
Dordrecht
Start: 9 mei 2022
Einde: 9 nov. 2022

Aantal uren p/w: 8 uur

Duur: 6 maanden met optie op verlenging

Tarief: obv functieschaal 11

Deadline sollicitatie: dinsdag 26 april 2022 om 11.00 uur

Profielschets projectleider Maatwerk huisvesting gezinnen gemeente Dordrecht

Waar kom je te werken?

Dordrecht. Niet zomaar een stad. Een eiland. Een stad met verborgen kwaliteiten. Een stad waar bijzondere dingen gebeuren. Maar waarover Dordtenaren niet opscheppen.

Een stad waarvoor je moeite moet doen. Om te zien wat er is en te weten wat er allemaal kan. Voor wie dat ziet en voor wie dat weet, is Dordrecht een inspirerende stad.

Ook in de coronatijd is dit goed te zien: binnen korte tijd zijn er talrijke maatschappelijke initiatieven ontstaan en is eendrachtig samengewerkt om kwetsbare inwoners goed te ondersteunen.

De gemeentelijke organisatie werkt van buiten naar binnen, gericht op resultaten die het verschil maken. Er wordt gewerkt in opgaveteams en kernteams. In het sociaal domein wordt gewerkt in de kernteams Zorg & Ondersteuning en Jeugd, Onderwijs & Cultuur. En in de opgave zorgzame stad, die als doel heeft te komen tot sneller, passender en betaalbaarder zorg.

Je gaat ervoor zorgen dat een aantal Dordtse gezinnen, die nergens anders terecht kunnen, een tijdelijkewoning krijgen.

Gezinnen die op straat staan worden door de gemeente opgevangen. Na de eerste opvang zoeken we naar een meer permanente plek. Voor 90% van de gezinnen lukt dit, meestal via de woningbouwcorporaties. Maar in sommige gevallen zijn de mogelijkheden beperkt of kosten meer tijd dan gewenst.

Er is daarom een plan bedacht om een aantal gezinswoningen aan te (laten) kopen. Via een zorgaanbieder/verhuurbedrijf of notk kunnen de woningen aan de gezinnen worden verhuurd. Zo kunnen wij hen toch tijdelijk helpen aan een stabiele plek om hun leven weer op te bouwen.

Het is aan jou om te regelen dat dit plan uitgevoerd kan worden.

Om dit voor elkaar te krijgen moet binnen en buiten de gemeente goed overlegd en samengewerkt worden. Er moet worden vastgelegd hoe we dit precies gaan uitvoeren. Dat betekent dat er afstemming nodig is met de betrokken beleidsafdelingen binnen de gemeente. En er moeten overeenkomsten worden gesloten met externe organisaties die hieraan meewerken. In deze opdracht moet je binnen de gemeente dus nauw samenwerken met de afdelingen Vastgoed, Wonen én Sociaal domein.

Wat wordt er van je verwacht?

Ruime ervaring met gemeentelijke processen

Ervaring met huisvesting(sprojecten) van kwetsbare groepen is een pré

Kennis van sociaal domein/Beschermd Wonen en opvang/Woonbeleid is een pré

Samenwerkingsgericht en resultaat/actiegericht

Goed kunnen plannen en organiseren

Wat moet het opleveren?

Als de eerste gezinnen in hun woning kunnen intrekken en het in- en uitstroomproces is geborgd door middel van vastgestelde (werk)afspraken is het project geslaagd.

Beschikbaarheid

Gemiddeld 8 uur per week in de periode mei t/m november 2022 met mogelijkheid enkele maanden te verlengen.