Freelance programmasecretaris huisvesting vergunninghouders (zzp)

Geplaatst 17 nov. 2023
Almere, Hybride
Start: 4 dec. 2023
Einde: 6 mei 2024
Uiterste voorsteldatum: 24 nov. 2023 13:00

Startdatum: 4-12-2023 (zo snel mogelijk)

Duur opdracht: 6 maanden (met kans op verlening)

Aantal uren week: 24-36 uur

Inschaling: <schaal>9

Benodigde devices worden niet verstrekt door de opdrachtgever.

Inhuurdesk zal selectie maken en voorstellen op moment van binnenkomst

Programmasecretaris Huisvesting Vergunninghouders

Als programmasecretaris fungeer je als spil tussen alles wat speelt binnen de gemeentelijke organisatie en het netwerk met partijen in de stad. Dat doe je samen en vanuit een klein projectteam genaamd ‘realisatie taakstelling huisvesting vergunninghouders’. Ook als je nieuw bent in dit werkterrein ben je van harte welkom!

De opgave huisvesting vergunninghouders

De gemeente Almere heeft vanuit het Rijk een taakstelling opgelegd gekregen voor het huisvesten van vergunninghouders. Vergunninghouders zijn asielzoekers die een verblijfsvergunning hebben gekregen. Om een aantal redenen heeft Almere sinds enige tijd een achterstand op deze taakstelling. De provincie Flevoland heeft Almere vanwege deze achterstand onder actief toezicht geplaatst. Sinds maart 2023 is er binnen de Gemeente Almere een opgaveteam actief om in samenwerking met de woningcorporaties binnen Almere een plan op te zetten om de opgelopen achterstanden zo spoedig mogelijk in te lopen en toekomstige achterstanden te voorkomen. Vanaf 1 decemer 2023 is het opgaveteam huisvesting vergunninghouders opzoek naar een secretaris.

• Als secretaris van het opgaveteam huisvesting vergunninghouders ben jij de koppeling tussen de verschillende afdelingen die nodig zijn voor het realiseren van de taakstelling binnen de organisatie: wonen, zorg, leefbaarheid, gebiedsontwikkeling, communicatie, stedelijk beleid, stadsruimte, e.a.

• In deze rol help je mee met goede agendering en besluitvorming van het opgeleverde werk van het team.

•  Als rechterhand van de programamanager, houd jij overzicht tussen alles wat loopt. We zijn op zoek naar een inhoudelijk secretaris, die de context van huisvesting van vergunninghouders snel eigen maakt. En zodoende in de verschillende netwerken input kan halen en brengen.

• Ook ben je secretaris van de taskforce realisatie taakstelling huisvesting vergunninghouders. Dit is een apart team waarin gemeente en woningbouwcorporaties nauw samenwerken. Als spil in - en visitekaartje van – deze taskforce help je mee om de gemeente en woningbouwcorporaties samen te laten werken rond deze complexe opgave.

• Naast secretaris ben je ook onderdeel van het gezellige en hardwerkende opgaveteam. En doe je mee met de werkwijze en het geprioriteerde werk van het team.

Waar ga je aan de slag

Je gaat werken voor het Interim Bureau Almere (IBA). Het IBA zet zich in om afdelingsoverstijgende, vraagstukken op te lossen voor de stad Almere en voor partners in de regio. Binnen het IBA zijn circa 130 collega’s bezig met het realiseren van opgaven, programma’s en projecten. De lengte van deze opdrachten verschilt van een paar maanden tot een paar jaar. Dit doen we met gedreven medewerkers die hart hebben voor de stad. De kernwaarden van het IBA zijn: deskundigheid, betrouwbaarheid & zorgvuldigheid, resultaatgerichtheid, professionele onafhankelijkheid.

Wie ben jij

• Je bent een teamspeler en hebt zin om onderdeel te worden van het gezellige en hardwerkende team huisvesting vergunninghouders.

• Je voelt je als een vis in het water in samenwerkingsprojecten op verschillende niveaus en zowel binnen als buiten de Gemeente Almere.

• Je bent goed in het houden van overzicht en hebt een helicopterview.

• Niet onbelangrijk, je kan uitstekend organiseren en faciliteert vergaderingen voor de verschillende netwerken met juiste vergaderstukken en zorgvuldige besluitvorming.