Freelance junior programmamanager huisvesting vergunningshouders (zzp)

Geplaatst 13 nov. 2023
Almere, Hybride
Start: 1 dec. 2023
Einde: 1 mei 2024
Uiterste voorsteldatum: 17 nov. 2023 14:00

Startdatum: 1-12-2023 (zo snel mogelijk)

Duur opdracht: 6 maanden

Aantal uren week: 24-36 uur

Inschaling: <schaal>11

Inhuurdesk zal selectie maken en voorstellen op moment van binnenkomst

Junior programmamanager huisvesting vergunninghouders

Met jouw interesse in vreemdelingenbeleid en huisvesting kan jij in deze rol écht wat betekenen voor de maatschappij. Jij krijgt de ruimte om je te ontwikkelen tot programmamanager in het huisvestingsprogramma voor vergunninghouders in Almere.

Wat ga je doen:

Als junior programmamanager in het team huisvesting vergunninghouders, ben je verantwoordelijk voor een deel van het uitgebreide huisvestingsprogramma, dat zich richt op het bieden van passende woonruimte aan vergunninghouders, voorheen bekend als asielzoekers. Je draagt zorg voor de coördinatie van deze toewijzingen, waarbij je je richt op het aanpakken van de toenemende druk op de Almeerse woningvoorraad. Dit proces wordt sterk beïnvloed door de taakstelling die elke zes maanden wordt bijgewerkt door de Rijksoverheid, waarbij rekening wordt gehouden met de grootte van de gemeente en het aantal inwoners. Als onderdeel van je verantwoordelijkheden leid en coördineer je verschillende projecten die tot doel hebben deze uitdagingen aan te pakken en duurzame oplossingen te bieden.

Waar ga je werken

Je komt te werken in het team huisvesting vergunninghouders, onderdeel van Interim Bureau Almere (IBA). Het team huisvesting vergunninghouders bestaat uit verschillende professionals die allen bijdragen aan het realiseren van duurzame oplossingen. Het is een professioneel team met echte doeners. Allen toegewijd aan het onderwerp met een groot verantwoordelijkheidsgevoel.

Het IBA zet zich in om afdeling overstijgende vraagstukken op te lossen voor de stad Almere en voor partners in de regio. Binnen het IBA zijn circa 130 collega’s bezig met het realiseren van opgaven, programma’s en projecten. De lengte van deze opdrachten verschilt van een paar maanden tot een paar jaar. Dit doen we met gedreven medewerkers die hart hebben voor de stad. De kernwaarden van het IBA zijn: deskundigheid, betrouwbaarheid & zorgvuldigheid, resultaatgerichtheid, professionele onafhankelijkheid.

Wie ben jij

• Je hebt, net als wij, veel interesse in het vakgebied vreemdelingenbeleid en huisvesting.

• Je bent een stevige persoonlijkheid die niet snel onder de indruk raakt, en je bent in staat om oplossingen te vinden, zelfs onder druk.

• Daarnaast ben je assertief en hands-on, wat essentieel is om werkzaamheden snel en effectief op te pakken.

• Je kunt zelfstandig opereren, maar weet wanneer het tijd is om hulp in te schakelen.

• Bovendien ben je een verbindende kracht die partijen bij elkaar kan brengen en impasses kan doorbreken.

• Je beschikt over HBO-denkniveau en hebt projectmanagementvaardigheden die je eerder hebt toegepast in een vergelijkbare functie.