Freelance beleidsmedewerker integraal huisvestingsplan onderwijs (IHP) (zzp)

Geplaatst 10 mei 2024
Opmeer, Hybride
Start: z.s.m.
Einde: 31 okt. 2024
Uiterste voorsteldatum: 6 jun. 2024 12:00
  • Functieschaal 10/11;

• 20 uur per week;

• Startdatum: Z.s.m.

• Niveau: senior;

• Einddatum: 31-10-2024 (onder voorbehoud);

• Graag motivatie, beschikbaarheid en vakantieplannen opnemen in het CV

• Thuiswerken is eventueel in overleg mogelijk;

• Contractering ZZP'er (belangrijk: ZZP = eenmanszaak of BV met DGA, andere vormen zoals Stichting of Maatschap etc. kan niet!)

De opdracht;

De beleidsmedewerker IHP moet zorgen dat samen met de schoolbesturen een IHP voor de komende jaren wordt vastgesteld. De gemeente Opmeer heeft samen met de schoolbesturen besloten om een integraal huisvestingsplan Onderwijs op te stellen. Hierbij gaat het over een plan die een overzicht moet geven over de huidige situatie en de toekomstig gewenste situatie van de huisvesting van het onderwijs binnen de gemeente Opmeer.

Beschrijving van Opmeer;

Opmeer ontwikkelt zich volop. De gemeente kent een levendig en bloeiend verenigingsleven en een sterke onderlinge betrokkenheid van de inwoners.. Dat laatste geldt niet alleen voor de inwoners, maar ook voor de medewerkers van Opmeer.  Opmeer wil een zelfstandige gemeente blijven,  is een kleine organisatie met 120 collega’s en is groot genoeg voor een interessant en breed takenpakket. We willen goed toegerust zijn om al onze taken goed uit te oefenen. We willen volwaardig aanwezig zijn bij regionale zaken en nieuwe ontwikkelingen actief oppakken.

Dit vraagt om medewerkers die taakvolwassen werken. Medewerkers krijgen veel eigen verantwoordelijkheid en mogelijkheden zich te ontwikkelen. De lijnen zijn kort en de bestuursleden en de collega’s  zijn betrokken en toegankelijk. Je voelt je er snel thuis.

Je profiel

Je beschikt over het volgende profiel:

·        Hbo/wo werk- en denk niveau;

·        Enkele jaren ervaring in een soortgelijke functie. Ervaring bij een overheidsorganisatie is geen must, maar zeker een pre!

·        Je beschikt over een grote mate van zelfstandigheid

·        Je werkt graag in een politiek-bestuurlijke omgeving

·        Je bent een verbinder

·        Je kunt snel knopen doorhakken

·        Je bent pro-actief

·        Je bent omgevingssensitief

Let op: extra aanvullende informatie:

In welk stadium staat het IHP-project op dit moment? - Het IHP project moet nog opgestart worden.

Wanneer wil de gemeente een IHP hebben opgesteld? - Het is de bedoeling dat het IHP in het voorjaar 2025 gepresenteerd wordt aan de Raad.

Wat voor IHP wil de gemeente? Vooral een beleidsinhoudelijk document of ook inclusief financieel uitvoeringsparagraaf waarin de financiële investeringen voor de komende jaren worden vastgelegd? - Het is in eerste aanleg een beleidsdocument waar een overzicht van de knelpunten wordt gepresenteerd en een voorstel voor de toekomst.

Wat zijn de grootste aandachtspunten in het IHP-proces? - De grootste aandacht gaat uit naar een overzicht van de huidige situatie van de huisvesting van het onderwijs.

De einddatum van de opdracht is niet genoemd in de aanvraag. Wat zal concreet de einddatum worden en kan er worden verlengd? - De einddatum gaat vooral over de beschikbaarheid van de kandidaat. De schoolvakantie zullen een periode zijn dat er weinig gewerkt kan worden. Dus wij zullen met de geschikte kandidaat het hebben over de ureninzet en de doorlooptijd.