Freelance beleidsadviseur onderwijshuisvesting (zzp)

Geplaatst 13 mrt. 2024
Venlo, Hybride
Start: 1 apr. 2024
Einde: 31 jan. 2025
Uiterste voorsteldatum: 19 mrt. 2024 12:00

Startdatum: 2-4-2024

Einddatum: 31-1-2025

Uren p week: 32 uur per week.

Functieschaal: 11

Tarief: indicatie €75-83 (afhankelijk ervaring)

De gemeente Venlo heeft samen met de Venlose schoolbesturen voor het primair onderwijs en (voortgezet) speciaal onderwijs het huisvestingsplan onderwijs 2018-2038 opgesteld. Via intensieve samenwerking is een spreidingsplan opgesteld en zijn er nadere afspraken gemaakt.

Opdracht beleidsadviseur Onderwijshuisvesting:

In verbinding hiermee staat de onderwijshuisvestingsverordening gemeente Venlo. Als basis voor deze verordening is gekozen voor de VNG modelverordening onderwijshuisvesting. De gemeente Venlo wil de huidige verordening herijken naar de meest recente versie van deze VNG modelverordening.

De gemeente Venlo streeft naar de vorming van kindcentra. Om een toekomstbestendig kindcentrum te realiseren vraagt dit om structurele samenwerking tussen kinderopvang en onderwijs. Dit in de fysieke nabijheid van elkaar. De kindpartners werken samen aan een doorlopende leer- ondersteunings- en ontwikkellijn. Hierdoor ontstaat de behoefte naar beleidsregels waarin is vastgelegd op basis van welke afspraken deze kindcentra worden gevormd.

Kandidaat:

De gemeente Venlo zoekt hiervoor een kandidaat die:

1. De huidige verordening kan omzetten naar de meest recente VNG modelverordening.

2. Verschillen tussen bestaande verordening en nieuwe verordening zichtbaar kan maken en van een analyse kan voorzien.

3. Het opstellen van beleidsregels voor de vorming van kindcentra.

4. Draagvlak kan creëren intern en extern (schoolbesturen) om te gaan werken met de nieuwe verordening.

5. Het bestuurlijke besluitvormingstraject inhoud kan geven (college- en raadsvoorstel).

Dit doe je samen met de beleidsadviseur en beleidsmedewerker onderwijshuisvesting van het beleidsteam. Zij zijn nu belast met lopende projecten. Het is de bedoeling dat je deze adviseurs actief betrekt, consulteert en hen ondersteunt in het doorleven van de nieuwe verordening en beleidsregels.

Functie-eisen:

•           Relevante achtergrond en aantoonbare ervaring in beleidsadvisering, bij voorkeur op het gebied van onderwijshuisvesting

•           Uitstekende communicatieve vaardigheden en het vermogen om effectief samen te werken met diverse belanghebbenden.

•           Proactieve houding en vermogen om zelfstandig te werken.

•           Flexibiliteit en aanpassingsvermogen in een dynamische werkomgeving.