Freelance adviseur onderwijshuisvesting (zzp)

Geplaatst 4 apr. 2024
Lelystad, Hybride
Start: z.s.m.
Einde: 4 okt. 2024
Uiterste voorsteldatum: 10 apr. 2024 12:00

Startdatum: z.s.m.

Duur opdracht: Half jaar met optie tot verlenging

Aantal uren week: 32 - 36

Inschaling: 11 (gemeente cao)

Selectie communicatie: vrijdag 12 april

Sollicitatiegesprekken: dinsdag 16 april tussen 11:00 tot 17:00

Als adviseur onderwijshuisvesting draag jij bij aan groene, onderscheidende schoolgebouwen in Lelystad.

Als adviseur onderwijshuisvesting heb jij een uitdagende functie bij een gemeente die volop in ontwikkeling is. Gemeente Lelystad investeert in groene, onderscheidende schoolgebouwen. Als gevolg van de groeiambitie van de stad zullen de komende jaren nieuwe scholen worden gebouwd. Daarnaast zijn er ook scholen die vervangen moeten worden. Dit maakt jouw werk afwisselend en uitdagend. Zo geef jij kleur aan jouw werk voor Lelystad.

Wat ga je doen als adviseur onderwijshuisvesting?

Binnen deze functie zorg je voor het leveren van een bijdrage aan de bouw en vernieuwing van scholen in Lelystad. Je hebt een actieve trekkersrol binnen jouw vakgebied en fungeert als eerste aanspreekpunt voor schoolbesturen namens de gemeente. Verder heb jij een adviserende rol naar het college en de gemeenteraad toe. Jij schrijft de politieke besluiten en bereidt deze voor.

De 4 werkzaamheden die standaard op jouw agenda staan zijn:

• overleggen met de schoolbesturen en andere partners, zoals bijvoorbeeld kindorganisaties, om de kaders en uitgangspunten voor de nieuwbouw en vernieuwing vast te stellen. Uiteraard passen deze kaders allemaal binnen het Integraal Huisvestingsplan (IHP) dat de gemeente ieder jaar actualiseert;

• ontwikkelen en implementeren van beleid op het gebied van onderwijshuisvesting;

• treffen van voorbereidingen voor de bouw en vernieuwing van scholen in Lelystad. Dit doe je samen met de projectmanagers en beleidsmedewerker;

• bewaken van en adviseren over financiële kaders.

Ook ben je verantwoordelijk voor de jaarlijkse actualisatie en zorg je natuurlijk voor de uitvoering van de werkzaamheden uit het IHP. Je volgt de ontwikkelingen in het land en vertaalt deze naar de Lelystadse situatie.

Waar ga je dit doen?

Samen zorgen we dat Lelystad een nog mooiere plek voor inwoners, ondernemers en bezoekers wordt. Hiervoor ontwikkelen we de kust door en vinden we vernieuwende manieren om onze inwoners en ondernemers te ondersteunen.

Ben je nieuwsgierig naar hoe het is om te werken bij gemeente Lelystad? Dat begrijpen we en daarom vertellen we het je graag: samenwerken vinden we belangrijk. Dat doen we veel en met respect voor elkaar. Verder combineren we vrijheid met verantwoordelijkheid. In de praktijk betekent dit dat jij veel ruimte hebt om je functie uit te oefenen zoals jij wilt. Als adviseur onderwijshuisvesting maak je deel uit van team vastgoed en werk je in het subteam onderwijshuisvesting. Dit team bestaat uit vier collega’s. Daarnaast werk je samen met verschillende andere collega’s om de uitvoering van het IHP tot een succes te maken. Denk aan: de wethouder, onze communicatieadviseurs, de bestuursadviseur en adviseurs stedenbouw en verkeer.

Wat je meebrengt?

In jouw werk toon je durf en communiceer je soepel. Verder zijn we vooral benieuwd naar wie je bent en welke talenten jij meebrengt. Ook beschik je voor deze vacature van adviseur onderwijshuisvesting over:

• hbo/wo werk- en denkniveau;

• kennis van en ervaring met onderwijshuisvesting;

• ervaring met bestuurlijke advisering;

• gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen en in staat om in- en extern draagvlak te creëren.